söndag 31 december 2017

Läsdagbok 4:e kvartalet 2017

Oktober

  • Trähästen av Eric Williams (orig. titel: The wooden horse)
  • Gengångare av Jo Nesbö (orig. titel: Gjenferd)
  • Svarta Hingstens son av Walter Farley (orig. titel: Son of the Black Stallion)
  • The remains of the day av Kazuo Ishiguro


November

  • Svarta Hingsten triumferar av Walter Farley (orig. titel: The Black Stallion and Satan)


December

  • A pinch of snuff av Reginald Hill
  • Gryning över Kalahari : hur människan blev människa av Lasse Berg


Inget höjdarår läsmässigt. Totalt tog jag mig igenom 32 böcker. Det måste vara ett bottenrekord för min del. På Goodreads hade jag satt 36 böcker som mål och det uppnådde jag således inte. Jag tänker trots det gå ut hårt och sätta målet för 2018 till 40 lästa böcker!

Året slutade i alla fall med en stark läsupplevelse i Lasse Bergs Gryning över Kalahari. Den stärker mig i min övertygelse att människan är ute på helt fel spår. Det är en bok jag känner att jag kommer att återvända till många gånger, så den ska inhandlas och ställas i min bokhylla. Det är få böcker förunnat numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar