lördag 23 december 2017

Hjärtat smälter fullständigt

Det finns inte ord att beskriva hur det kändes, när jag idag fick ett SMS från Oskar för första gången. Till att börja med visste jag inte om han skrev själv eller om han fick hjälp. Jag satt på bussen på väg hem från stan. Efter en stund, medan jag pratade med Oskars pappa i telefon, förstod jag att Oskar faktiskt skrev helt på egen hand.

Barnen har varit hemma hos sin pappa den här veckan och igår firade de jul. Fast det blev nog inte så mycket julfirande, eftersom Gustav var magsjuk.

Barnen fick i alla fall sina julklappar - var sin ny mobiltelefon. Oskar ringde mig framåt kvällen och det gick inte att ta miste på lyckan i hans röst.

Och så idag, då skickar han SMS till mig. Han har precis lärt sig läsa och han har inte varit tveksam till att skriva i skolan även om det har lossnat på sistone. Idag fanns det nästan ingen hejd på hans skrivlust.

Allt går inte att förstå medan annat går rakt in i hjärtat.

1 kommentar:

  1. Jag fick också en frejdig hälsning från Oskars nya telefon. Ser fram mot det nya året!

    SvaraRadera