lördag 20 januari 2018

Upp och ner

Det är lördagsmorgon eller snarare lördagsförmiddag. Klockan är snart 11. Jag har inte kommit upp ur sängen. Jo, jag har varit uppe och duschat och det var nog närmare två timmar sedan. Men så hamnade jag i sängen igen. Det var dåligt med nattsömnen. Jag somnade tidigt men vaknade igen strax före midnatt. Därefter slumrade jag bara korta stunder i stöten fram till klockan 4, då jag lyckades somna om. Jag har ont i min vänstra arm och i huvudet snurrar en massa tankar.

Arbetsveckan har varit riktigt bra. Det är inte ofta jag känner så. Jag har fokuserat på att använda ett språkutvecklande arbetssätt, prövat mig fram och det känns lyckosamt. Återstår att se om det avspeglar sig i elevernas resultat framöver. En annan sak som återstår att se är hur länge jag får behålla den här positiva inställningen. Erfarenheten säger mig att den snart är borta.

Jag har haft alldeles för mycket egentid i veckan och det ger hjärnan utrymme att börja fundera och så tvivel, där det inte borde finnas sådant. Rutiner som rubbas och vanor som bryts. Vad är det som händer? Om jag lägger känslorna åt sidan, så vet jag att allt är som vanligt, men de där känslorna som leder till tvivel kan ställa mycket på ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar