tisdag 3 april 2018

Hemresan

På lördagsmorgonen åt vi frukost tidigt, strax efter klockan sju, packade det sista och sedan checkade vi ut. Vi hade bestämt att ta metron till flygplatsen och det gick precis enligt plan. På flygplatsen var det korta köer till bagageincheckningen och låååååånga köer till säkerhetskontrollen.

Shopping är Jörgen och jag inte särskilt bra på. Själv tycker jag att det är så otroligt tråkigt. Några småsaker till barnen handlade jag under dagarna i Lissabon och taxfreen på flygplatsen blev det en flaska gin, så att Jörgen och jag kan dricka gin & tonic i Lund också.

Vi såg till att äta ordentligt innan vi lämnade Lissabon. På nerresan var det svårt att hitta något vettigt att äta på Paris-Charles de Gaulle. På hemresan skulle vi dessutom ha mindre än en timme mellan flighterna, så det skulle inte finnas tid för att äta. För att vara rättvis, ska jag nämna att vi på hemresan såg flera helt okej matställen på Paris-Charles de Gaulle.

Redan samma dag som vi kom till Lissabon fick Jörgen mejl om att det skulle bli strejk på Air France med start dagen innan vår hemresa. Av denna strejk märkte vi intet. Våra flighter gick precis som de skulle.

När vi närmade oss Kastrup, var det rejält turbulent, tyckte jag med min ganska ringa flygerfarenhet. Inte på något sätt otäckt men påtagligt och uppmärksamhetsväckande. Jag tror inte att tjejen som satt bakom mig skulle hålla med om att det inte var otäckt. Hon grät högt av rädsla.

Bagaget kom med hem och vi tog tåget från Kastrup till Skurup och sedan var den semesterresan över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar