torsdag 5 april 2018

Samtal med Oskar

När jag hämtade Oskar på fritids idag, såg jag på den stora whiteboardtavlan att hans namn satt uppsatt under aktiviteten Football Highlights. Han satt tillsammans med några andra barn i ett klassrum och tittade på fotboll. Vid middagen frågade jag honom lite om detta:

- Vad är det ni tittade på, när jag hämtade dig?

 - Det var Football Highlights.

- Kan du berätta mer om det?

- Det handlar om fotboll.

- Är det någon match ni tittar på?

- Det vet jag inte.

Jag vet inte hur intresserad Oskar egentligen är av fotboll men han tycker mycket om fritidsläraren som ofta ordnar olika aktiviteter som har med fotboll att göra. Jag berättade för Oskar att i sommar är det fotbolls-VM och då kommer det att vara fotboll på TV nästan varenda dag i en månad. Då sken han upp och så sade han:

- Snälla, snälla, säg att Frankrike är med. Nej, förresten, Paris menar jag.

Lite senare under middagen sade jag att jag gärna skulle åka till Lissabon med barnen.

- Det finns ett zoo att gå till, ett akvarium och ett vetenskapsmuseum som vi kan gå till.

- Tycker dom inte om Titanic? frågade Oskar.

- Menar du att du tycker att det ska finnas ett Titanic-museum?

- Ja, nu får du ringa till dom och säga att de ska göra ett Titanic-museum.

1 kommentar: