torsdag 31 maj 2018

AIK är bäst

- AIK är bäst.

De orden kom plötsligt ur Oskars mun i bilen på väg hem från skolan idag. Jag vet inte om han skulle vilja avsluta den meningen med ett utropstecken. Även om så vore, kan jag inte förmå mig att sätta dit ett.

Jag sade till Oskar att Jörgen kommer att säga upp bekantskapen med honom, om han yttrar dylika saker. Mycket riktigt tycker Jörgen att jag ska vända Oskar upp och ner i badkaret ... och det utan att jag ens berättade att det var Oskar, som yttrat dessa ord.

Gustav "hotar" Oskar med stryk, om AIK vinner Allsvenskan.

Lite senare utvidgar Oskar sina tankar om MFF:

- När jag bir president ska jag säga att MFF inte får vara med längre, i fotboll, i ishockey, i ... sport, i det som dom är med i.

Det är tydligen några av de andra barnen i Oskars klass som gillar AIK. Jag ska göra mitt bästa att ta honom ur den villfarelsesn och styra in honom på den rätta, MFF-vägen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar