lördag 26 maj 2018

Fotboll på olika sätt

Oskar och jag tittar på finalen i Champions League tillsammans. Real Madrid spelar mot Liverpool. Jag tror att jag håller på Liverpool, i alla fall till 90%. De sista 10% håller på Real Madrid, eftersom Ronaldo spelar i det laget.

Om några veckor börjar fotbolls-VM, som den här gången avgörs i Ryssland. I förmiddags fyllde jag i ett fotbollstips, som Jörgen hade med sig. Jag har tippat hur jag tror att det går i alla matcher i gruppspelet, 1 eller X eller 2, vilka lag som går till åttondelsfinal, kvartsfinal samt semifinal. Den sista punkten i tipset var att skriva vem jag tror vinner VM. Där fick hjärtat helt och hållet bestämma och jag valde Portugal.

Jag har inte en aning om vilka länder som är bra eller inte. Jag har en aning mer koll på europeiska lag jämfört med lag från övriga världen. De lag jag är mest intresserad av är Sverige, Portugal, England och Frankrike. Jag har tittat igenom schemat för gruppspelet och skrivit upp i kalendern, när dessa lag spelar.

Oskar säger sig vara intresserad av fotboll. Han håller stenhårt på Frankrike i sommar. Jag vet dock inte hur det faktiskt ligger till med det där intresset. Han sitter bredvid mig i soffan men tittar inte på CL-finalen. Han spelar ett spel på sin mobil och har hörlurar på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar