tisdag 29 maj 2018

Dags att ha koll på skolmatsedeln

Igår, när jag kom hem från jobbet, gjorde jag en köttfärssås på lite av färsen jag hämtade på Övedskloster i fredags. Den blev rysligt god. När jag ropade till barnen att maten var färdig och Gustav kom för att lägga upp på sin tallrik sade han:

- Vi fick spaghetti och köttfärssås till lunch i skolan idag.

När vi hade ätit färdigt, sade Oskar att min köttfärssås var mycket godare i skolan. Han vet precis hur han ska göra sin mamma glad...

Idag, när vi kom hem från jobb och skola, föreslog jag att vi ska gå och köpa glass ikväll.

- Efter maten, hojtade Oskar från baksätet. Vad blir det?

- Lax, svarade jag.

- Vi fick fisk till lunch i skolan idag, hörde jag Gustav säga.

Vädret är helt strålande. Solsken. Blå himmel. VARMT! Det var närmare 30 grader varmt, när jag körde hem idag. Jag är totalt fel klädd för det här väderläget. Långbyxor, strumpor och skor. Ja, jo, jag har tröja på mig också. Jag nämnde det knasiga med mitt klädval för Oskar, när vi gick in från bilen nyss, samt att det nog är dags att leta fram några trekvartslånga byxor och sandaler.

- Nej, sade Oskar. Du ska ha klänning. Klänning och trosor. Så kan dom titta på dig i dina trosor. Skor kan du också ha.

Jag vet inte vem "dom" är och jag vet sannerligen inte vad som försiggår i Oskar huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar