söndag 27 maj 2018

Inredning

Det här med heminredning och pyssel och fluff-fluff är inte riktigt min starka sida. Jag har snart bott i fem år i min lägenhet och jag brukar på skoj säga att den ser ut som en knarkarkvart. Med det menar jag att den inte är särkilt mysigt inredd.

Nu börjar tankarna komma hu jag vill ha det. Det började vid årsskiftet, när jag och barnen bytte sovrum med varandra. Jag ska fortsätta att fixa till i mitt sovrum under sommaren. Barnens skrivbord med dator ska ut därifrån och in i deras rum. Den stora vita byrån ska också flytta till ny plats ute i hallen. In ska ett par garderober samt en fåtölj. Jag vill också hitta något snyggt att hänga på väggen över sängen.

För att den vita byrån ska få plats ute i hallen måste ett par bokhyllor flyttas samt en klädhängare på vilken det hänger ytterplagg.

I vardagsrummet vill jag få upp TV på väggen och slänga ut TV-bänken. En lösning för förvaring av DVD-spelaren måste funderas på. Jag vill ha en ny, större soffa samt ett nytt soffbord och en lampa över soffbordet. Över matbordet måste det också upp en lampa, som jag faktiskt har ... i en låda.

Barnens rum måste också fixas till och göras mysigare, mycket mysigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar