onsdag 30 maj 2018

Dagens nyhet

Gustav har simmat 200 m idag. Äntligen! Han har tappert kämpat på med simningen och nu har han nått (det första målet). När vi satt i bilen på väg hem från skolan i eftermiddags, undrade han om jag inte skulle fråga honom hur det hade gått på simningen. Jag tror att han var lite stolt över sig själv. Han hade simmat ytterligare 150 m idag och han sade att han hade blivit trött. Det råder mer träning bot på.

Nu ska han även klara av att simma 50 m på rygg. Ryggsim kan han men han säger att han oroar sig för att simma på någon annan, eftersom han inte ser vart han är på väg.

Jag håller på med middagen. I ugnen står en kladdkaka, som Gustav har bakat. Jag klarade väl av att hålla mig lite, lite, lite, pyttelite mer i bakgrunden än förra gången Gustav bakade på egen hand med Oskar.

Om Gustav behöver träna på simning så måste jag träna på att låta barnen klara av saker på egen hand, att låta dem testa och lyckas eller misslyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar