tisdag 7 maj 2013

Kan en lista bota bloggtorkan?

Just nu är det glest mellan inläggen. Jag är för trött för att orka skriva, för trött för att orka samla tankarna. Hos min härliga kollega, som har en blogg som heter Ulliga, gulliga, färglada, hittade jag en lista som jag kan samla ihop mig till att fylla i, i väntan på att annan inspiration ska infinna sig.

Vem är i rummet med dig just nu? Gustav och Oskar.

Vem skickade du senaste sms:et till? Till maken, som är i Marbella.

Vem saknar du mest just nu? Maken. Och min bror, som precis loggade in på Skype och jag påmindes om att han är väldigt långt borta i Kalifornien.

Var är din mobil just nu? På soffbordet.

Vad var det senaste du åt? En chokladboll.

Vad ser du fram emot just nu? I morgon kväll, då fyra dagars ledighet ligger framför mig.

Om vad tänker du just nu att "näe, jag vill inte"? Min huvudvärk som ligger och lurar. Jag vill inte ha huvudvärk. Jag hade huvudvärk igår kväll och den var kvar i morse. Sedan höll den sig undan under arbetsdagen ... men nu är f-nskapet på väg tillbaka och JAG VILL INTE!

Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? Jag var hemma hos grannen bredvid i helgen för att hämta hem Gustav, som hade varit och lekt hos sin bästa kompis.

Vad står på ditt "schema" idag? Jag ska försöka få barnen att somna. Jag ska borsta tänderna. Sedan ska jag sova. Jag skulle önska att jag orkade slänga in ett "jag ska sticka" i den där mixen men jag orkar inte.

Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? Oskar.

Om du tittar rakt fram, vad ser du då? Sovrumsgarderoben.

Vilken blogg besökte du senast? Ulliga, gulliga, färgglada (se ovan för klickbar länk).

Vad vill du helst av allt göra just nu? Sova. Egentligen skulle jag vilja se en bra film och somna till den men jag kan inte bestämma mig för vilken bra film jag ska se, så jag kommer att somna till extramaterialet till The Return of the King idag, precis som igår.

Om du fick välja en "superkraft", vilken skulle du välja och varför? Jag måste stjäla Lindas (från Ulliga..) superkraft och säga "att tänja på tiden". Dygnet har för få timmar, så är det bara.

En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? Visa till Katarina. Oskar tycker om den, och det gör jag också, och han vill höra den om och om igen. Den är vacker och det var längesedan jag hörde den men så hittade jag den på Spotify för ett tag sedan.

Härligaste ljudet just nu? Mina barn skratt.

Något du skulle vilja lära dig? Vissla.

Tre saker i min väska? I min jobbväska finns bl a plånboken, min kalender samt en påse med en extratröja och en deodorant.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag är väldigt nöjd med att vara hemma men jag skulle inte säga nej till ett besök hos min bror i Alameda (CA).

Nattuggla eller morgonpigg? Morgonpigg.

Det första du tänker när du vaknar? "Vad är klockan?"

Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och nya stickprojekt.

Vem kramade du senast? Gustav.

Vem pussade du senast? Oskar.

Vad är du rädd för? Att något hemskt ska hända mina barn. Under korta ögonblick, som inte inträffar ofta, kan den skräcken vara förlamande.

Vad gör mig glad? Mina barn. Deras skratt, deras kramar, deras underbara kommentarer.

"Pryl" du saknar mest just nu? Knappnålar. Jag ska spänna upp en nystickad halsduk och saknar tillräckligt med knappnålar. Begav mig till min LYS, som visade sig ha sommarstängt redan. Öppnar igen 1 augusti (och då i ny regi). Var köper man knappnålar?

Favoritglass? Glass ska smaka choklad. Punkt.




1 kommentar:

  1. Ja, chokladglass är verkligen glassarnas glass! :) Choklad överhuvudtaget är väldigt gott...
    Ibland kan det finnas knappnålar på Coop Forum eller Ica Maxi, om de har en liten nål- och trådhylla.

    SvaraRadera