fredag 23 maj 2014

- Den har man på lungorna

Oskar hittade en BH på en krok i badrummet. Han visade mig den och jag frågade om han visste vad den ska vara till. Jodå, det hade han koll på.

- Man ska ha den här, sade han och pekade på sin egen kropp. Man ska ha den på lungorna.

* * * * * * * * * *

- Är det min tur att skriva nu? frågar Oskar.

- Vad vill du skriva? frågar jag.

- O A N, svarar Oskar. Var är N?

Jag visar var N är på tangentbordet och Oskar börjar skriva samtidigt som han berättar vad han skriver:

- O A N O A N, börjar han. Sedan ska det vara lite mer. Lite sånt här och sånt här och sånt här och sånt här ... och lite sånt och sånt och sånt och sånt...

Så här blev resultatet. Enligt Oskar står det R2D2:

oanoank åponmvbbvcz5lkjhgfdsaqwertyuiopå¨
79654

2 kommentarer:

  1. det finns många sätt att stava på, särskilt R2D2, det vet väl alla?

    SvaraRadera
  2. Alla sätt att skriva på är bra sätt och det är synd om den som inte förstår, hen har ingen fantasi

    SvaraRadera