lördag 24 maj 2014

- Har du röstat?

Den frågan fick jag vid två tillfällen igår av olika elever. Båda gångerna blev mitt svar att jag ska rösta på söndag. Båda gångerna upplyste eleverna mig om att de undrade om jag hade röstat på bästa/finaste EPA-traktor.

Andra gången skämdes jag lite. Men just i dagarna är det EU-valet som jag har i åtanke om någon frågar mig om jag har röstat.

Min rösträtt i EPA-traktor-"valet" utnyttjade jag inte. Eleverna hade en utställning med sina EPA-traktorer igår och den pågick hela dagen. Fredagar är den dag i veckan då jag har lektioner i stort sett non-stop så det blev inget röstande för min del. Om jag får chansen igen nästa år, då ska jag använda min rätt att rösta även på EPA-traktorer.

Min rösträtt i morgondagens EU-val kommer jag naturligtvis att använda mig av. Du hittar mig i vallokalen klockan åtta på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar