lördag 24 maj 2014

Om jag någon gång blir riktigt förmögen...

... skulle jag kunna tänka mig att lägga en rejäl slant på välsydda underlakan! Det vore det värt för att slippa de sneda och vinda underlakan jag har idag. Jag vet inte om det är det där med trådrakt, som min syslöjdslärare pratade om, som brister vid tillklippningen av tyget i underlakansfabriken. Det är en mardröm att försöka vika ihop dem, för att inte tala om vilken evinnerlighet det tar att mangla dem, om resultatet ska bli bra.

2 kommentarer:

  1. förmögen är troligen ordet. Hemtex tar betalt, men deras underlakan fungerar. önskad present vid tillfälle?

    SvaraRadera
  2. Förstår precis vad du menar och det är inte utan att jag saknar lakanssträckaren som fanns i tvättstugan när vi bodde i hyreshus

    SvaraRadera