söndag 3 april 2016

674 steg i tvättmaskinen

Igår gjorde jag en sådan där urbota dum sak. Jag tvättade min stegräknare i tvättmaskinen. Jag glömde den i en byxficka. Den tyckte inte om att bli tvättad i tvättmaskinen. Men innan den visade sitt missnöje, talade den om för mig att en runda i tvättmaskinen motsvarar 674 steg.

Jag plockade ur batteriet ur den men kom aldrig så långt som att stoppa ner den i en skål med riskorn. Det ska tydligen hjälpa, när man behöver torka en mobiltelefon efter ett olyckligt bad.

I ärlighetens namn trodde jag att stegräknaren var bortom räddning. Jag började titta efter en ny och låg i startgroparna för att beställa en. Alla förtjänar en sista chans, så även en stegräknare, så alldeles nyss satte jag i batteriet i den - och den gick igång.

Lycka! Och jag "sparade" ett antal hundralappar, som jag kan lägga på annat, t ex en ny bilstol till Oskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar