onsdag 20 april 2016

Återbäring

Idag var det roligt att öppna posten. Jag fick återbäring från mitt försäkringsbolag och det är ju trevligt att få ett tillskott i kassan. Pengarna kommer att sättas in på ett av mina konton nu i dagarna och först tänkte jag inte så mycket på det.

Men så började jag fundera. Det här är pengar, som jag inte hade en aning om att de skulle trilla in. Det finns inte direkt något "hål att stoppa dem i". Kanske är det här ett gyllene tillfälle att unna mig själv något...?

Jag har under de senaste månaderna nästan dreglat över bilder på skor, som säljs i en affär som heter Pigga Peggy och som finns här i Lund. Det är lite speciella skor. De syns! Och de är i en stil som jag älskar.

Så kanske blir det så att jag tar mig en tur till Pigga Peggy för att se om jag kan lyckas bestämma mig för ett par skor (det känns som en omöjlig uppgift). Om det lyckas mig, då kommer jag att spendera min återbäring där.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker absolut att du ska ta dig en tur till Pigga Peggy :-) SJälv tänkte jag använda min återbäring till lite nya kläder till MIG *scary*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast när jag ska handla till mig själv slutar det med att jag handlar till barnen, speciellt om det är kläder som ska inhandlas. Hos Pigga Peggy lär jag inte hitta några skor till barnen i alla fall.

      Radera