onsdag 6 april 2016

- Mamma, i USA står pojkarna och kissar

I Dagbok för alla mina fans : Mannys manöver framkommer det att huvudpersonen, Greg Heffley, står och kissar. Detta gav upphov till följande diskussion tidigare ikväll:

- Mamma, i USA står pojkarna när de kissar. (sagt med förundran i rösten)

- Vet du vad, svarade jag, det är nog det vanligaste även i Sverige, att pojkar står upp och kissar. Jag skulle gissa att de flesta av dina kompisar står upp.

- Jag sitter ner.

- Och det tycker jag att du ska fortsätta göra, om du trivs med det, säger jag. Men be din pappa lära dig att stå och kissa. Det kan vara bra att kunna.

- Flickor kan inte stå och kissa. Deras kiss rinner bara rakt ner.

2 kommentarer:

  1. Tänkande August slog till igen! Uppmuntra båda grabbarna av alla krafter! Blivande svärdöttrar kommer att bli tacksamma.

    SvaraRadera
  2. Hipp Hipp Hurra för killar som sitter när dom kissar :-)

    SvaraRadera