fredag 2 september 2016

En tur på Österlen #laterblog


Det har redan gått två veckor sedan den här fina lördagen, då det blev en tur på Österlen med kärt sällskap. Man kan hinna med mycket under en dag.

Lunch i Kåseberga. En promenad upp till Ales stenar.

Ett besök på Gunnarshögs Gård, vilket var en ny bekantskap för mig. Jättefint och med en trevlig gårdsbutik

Kivik med fika på Café Sågmöllan samt besök på Kiviks musteri och ytterligare ett "äppelställe". Äppelträden dignade under mognande frukt och det var inte särskilt överraskande att höra på radion i morse att årets skörd förväntas bli rekordstor.


Stenshuvud, där det blev en promenad och Mojitoglass.











På hemvägen ett stopp vid Hallamölla. Jag kan inte påminna mig att jag har varit där tidigare. Hur kan det vara möjligt?


Komma hem och laga middag tillsammans (fast jag vet inte om jag gjorde så mycket). Var sitt glas rött vin.

1 kommentar: