torsdag 3 augusti 2017

Och så har jag...

... blivit med klänning.

De senaste veckorna har jag vid ett par tillfällen frågat Oskar vad han tycker att jag ska ha på mig. Varje gång har hans svar blivit:

- Klänning.

Någon sådan finns inte i min garderob. Det var många, många år sedan jag hade klänning eller kjol. Klänning har egentligen aldrig varit en del av min garderob mer än med något enstaka undantag. Jag skulle gärna vilja ha bde kjol och klänning men vet inte om jag känner mig riktigt bekväm med det.

Nåväl, Oskar vill att jag ska ha klänning och det finns det ytterligare någon som också vill (eller vill och vill, inte skulle ha något emot det, kanske är mer rätt uttryckt). Jag frågade Oskar hur klänningen ska se ut och då sade han:

- Den ska vara blå, ha kort ärm och mycket kjol.

När Jörgens semester började den här veckan, var en av sakerna vi planerade att göra att titta efter en klänning till mig. Det gjorde vi igår. Vi var inte helt överens med Oskar, när det gällde färgvalet, utan lutade mer åt en grön nyans. Jag var skeptisk till om jag alls skulle lyckas hitta någoot jag tycker om. Men det gjorde jag/vi.

I den tredje affären vi kom till, Lindri, som jag aldrig har handlat i förut, hängde det en blå klänning, som jag provade och som kändes rätt. Den fick följa med hem. Oskar fick det mesta på sin önskelista uppfyllt. Klänningen är blå och den har kort ärm. Vad han faktiskt menar med att den ska ha mycket kjol, vet jag inte helt säkert, men jag tror inte att min nyinköpta klänning uppfyller det önskemålet.

Tanken var att jag skulle ha haft min nya klänning på mig idag, när vi skulle åka till Köpenhamn. Men vår Köpenhamns-tur har ställts in på grund av regn. Vår tanke var att besöka Köpenhamns botaniska trädgård och det känns inte särskilt lockande att göra det i regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar