söndag 21 oktober 2018

Bilj*vel i kubik

Det är ingen hemlighet att jag inte tycker om bilar. Det handlar mest om att jag har ett kontrollbehov och vill veta hur saker fungerar - att de fungerar! - och när det gäller bilar är jag lost.

Det senaste året har min bil drivit mig till vansinne genom att bland annat plöstligt ha en icke-fungerande gaspedal. Några månader senare, mitt i vintern, slutade kupéfläkten att fungera. För någon månad sedan var plötsligt ena bakdäcket nästan platt men det behövde bara pumpas. Men varför försvann luften ur det?

I fredags morse, när jag kom till jobbet, gick det plötsligt inte att öppna bagageluckan. Jag fick fälla baksätet för att komma åt min ryggsäck. Jag kan med ord inte beskriva hur vansinnigt arg jag blev och fortfarande är!

Bilen gnisslar dessutom, så det får väl bli en tur till bildoktorn på höstlovet. Det brukar ju vara alldeles gratis...

1 kommentar: