söndag 21 juli 2019

Någon har legat i min soffa

Det är en massa hundhår i min soffa. Leah måste ha hoppat upp och lagt sig där under natten. Dagtid gör hon inga ansatser att hoppa upp i vare sig soffa eller sängar.

Vi har varit ute på en morgonpromenad. Det har regnat under natten. Himlen är fortfarande gråvit med små gluggar av blott. Solljuset silar sig igenom det tunna molntäcket. Borta är de gula rapsfälten och gröna sädesfälten från försommaren. Allt är överblommat och mognat, redo för skörd, och landskapet bjuder på en ny sorts skönhet.

Leah och jag gick först en promenad och sedan stannade vi till i rastgården en stund. Leah fick sitta, stanna kvar och komma på inkallning. Det gör hon bra, förutom att hon inte sätter sig på min vänstra sida, när hon kommer på inkallning. Jag fick henne även att gå i zick-zack mellan mina ben. Det tycke hon var en besynnerlig övning men hon stod ut med mina påhitt och gjorde till slut ganska bra ifrån sig.

Hemma igen bytte jag hennes vatten och hon fick dagens första matranson. Nu ligger hon utspilld på köksgolvet och sover.

1 kommentar:

  1. Leah själv menar nog att hennes pälshår på något sätt lämmar henne och elakt nog flyger upp i din soffa.

    SvaraRadera