onsdag 6 juni 2012

Åtta

-Åtta ... mamma ... Åtta ... mamma.

Så  säger Oskar, när han och jag tittar oss i badrumsspegeln samtidigt som han pekar på sig själv och sedan på mig. Nu är det väl inte så att han tycker sig heta Åtta men det är det närmaste Oskar han någonsin varit. De senaste månaderna har han sagt "min" om sin egen spegelbild.

Nationaldag idag. Ledigt från jobbet. Det innebär dock inte att jag har ledigt från jobb. Jag har ett berg av rättning att ta mig igenom och sedan ska slutbetyg sättas. Men jag har redan hunnit jobba undan en del så det känns faktiskt helt okej.

Maken ska ta med sig femåringen till Helsingborg för att vara flytthjälp. Det blir även ett besök på BR för att titta på en LEGO-borg, som femåringen har önskat som belöning för en viss framgång. Vi brukar inte använda oss av mutor och belöningar men just i det här fallet så kändes det som att det var på sin plats.

Jag ska lite senare idag ta en paus från rättandet och ta med mig tvååringen in till Lund. Vi ska svänga förbi mamma och ta med oss henne och J till Nova. Jag M-Å-S-T-E hitta en topp/blus att ha på mig på studenten på fredag och avslutningen nästa torsdag.

1 kommentar: