lördag 2 juni 2012

Summering av dagen - so far...

Energinivåer tycks vara på topp idag. Klockan är halv elva på förmiddagen och det känns som om jag/vi redan har hunnit med ett dagsverke.

Jag vaknade kvart över fem i morse och låg och läste i en knapp halvtimme innan jag bestämde mig för att gå upp. Redan igår kväll hade jag bestämt mig för att jag skulle gå ut och gå idag på morgonen. Och när morgonen dessutom var ganska fin - solsken mellan förvisso mörka moln - så var det inte svårt att fullfölja den tanken. Jag hade lagt min Forerunner 405 på laddning igår och den fick följa med mig ut och hålla reda på hur långt och hur länge jag gick (3 km och 30 minuter). Det var riktigt skönt att komma iväg.

Sedan har morgonen och förmiddagen rullat på. Efter frukost tog maken och jag itu med städningen. Två timmar senare är dammsugning av hela huset avklarat. Ett av badrummen är städat. Golven på bottenvåningen är tvättade. Vi har plockat undan alla barnens leksaker och de är mer eller mindre på sina rätta platser. Veckans tvätt är ihopvikt och undanplockad.

Nu känns det som om vi med gott samvete kan lägga upp fötterna en stund och bara andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar