onsdag 27 juni 2012

Semesterdvala

Det känns som om jag är på väg upp ur den totala avslappning, som kroppen dök ner i i lördags. Jag jobbade min sista dag i torsdags och på fredagen hölls tempot uppe medelst midsommarfirande. Det var ett lugnt firande på hemmaplan. Vår planerade picknick regnade bort.

I lördags var jag som en zombie. Det enda jag ville göra var att sova, sova, sova. Det fanns ingen ork alls att ta itu med något. Maken tog med sig barnen ut på en utflykt ett par timmar på eftermiddagen och den stunden ägnade jag åt Zzzzzzzzzz på soffan.

Därefter har jag sakta men säkert arbetat mig upp och bort från zombiestadiet. Igår kändes det som om jag var tillbaka på banan igen. Det blev till och med städat i skafferiskåpet i köket! Och på eftermiddagen gav jag mig ut på en shoppingtur. Barnkläder stod det på inköpslistan men det visade sig vara en svår nöt att knäcka. Däremot så hittade jag och köpte kläder till mig. Och inte vilka kläder som helst utan en kavaj och en blus. Bara sådär. På ett par minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar