fredag 29 juni 2012

Videokameran!

Det finns tillfällen då jag verkligen önskar att jag hade haft kameran eller videokameran till hand, så att jag hade kunnat filma något som barnen gör. Idag på morgonen var ett sådant tillfälle.

Oskar var precis färdig med sina morgonbestyr i badrummet. Maken hade duschat en stund innan och det fanns blöta fotspår på golvet. Oskar fick syn på spåren och han betraktade dem med ett bekymrat uttryck i ansiktet.

Så tog han toalettpappersrullen i handen och jag undrade i mitt stilla sinne vad han skulle göra nu. Men jag sade inget. Oskar rullade upp en bit papper och drog av det och ställde ordentligt tillbaka rullen på sin plats. Sedan tittade han på mig, pekade på golvet och sade:

- Vått där.

Och så började han torka golvet med pappret. Detta slängde han sedan i toaletten och spolade.

1 kommentar:

  1. den typen av ordentlighet skulle behövas här hemma. får man låna honom?

    SvaraRadera