lördag 30 juni 2012

Läsdagbok 2:a kvartalet 2012

April
  • Harry Potter and the Philosopher's Stone av J K Rowling.
  • Harry Potter and the Chamber of Secrets av J K Rowling.

Maj
  • Harry Potter and the Prisoner of Azkaban av J K Rowling.
  • Harry Potter and the Goblet of Fire av J K Rowling.

Juni
  • Harry Potter and the Order of the Phoenix av J K Rowling.
  • Harry Potter and the Half-Blood Prince av J K Rowling.
  • Nio drakar av Michael Connelly (originalets titel: Nine dragons).

Det känns så skönt att jag har kommit igång att läsa igen ... även om jag fortfarande har långt kvar till forna tiders lässtatistik. Men jag läser i alla fall en stund varje dag igen.

Det har varit roligt och intressant att läsa Harry Potter-böckerna på nytt. Det är tredje gången jag läser hela serien. Några av de första delarna har jag hunnit läsa ytterligare ett par gånger. Den här gången har jag faktiskt tyckt bättre om de tre första böckerna medan de följande tre delarna har varit nästan tråkiga. Sista delen, som jag läser just nu, är fortfarande riktigt bra.

Jag har lagt mig i vinn om att läsa ordentligt. Med det menar jag att jag inte har tillåtit mig själv att skumläsa avsnitt, som jag har upplevt som lite tråkiga och långrandiga. Detta har gett som resultat att jag har lagt märke till detaljer och viktiga moment, som jag missat förut och det har blivit en ny läsupplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar