onsdag 27 juni 2012

Mia cucina


Dagens lunch blev pasta med fiskpinnar. Jag är löjligt förtjust i det ... barnen not so much. Men nu låg det ett paket med fiskpinnar i frysen och en målsättning för den här veckan är att tömma frysen så mycket som möjligt. Så det blev fiskpinnar.

Att säga att barnen inte gillade lunchen är kanske att hårddra det något. Båda två åt pastan med stor aptit. Oskar ville till och med ha mer. Men de där fiskpinnarna var de mer svårflörtade med. Oskar intog lunchen iklädd fleecemössa. Det var andra dagen i rad som denna huvudbonad har använts. Tycker han måhända att det svenska sommarvädret lämnar en del att önska...?

När jag var gravid med Gustav, var jag helt galen i fiskpinnar. Jag kunde äta det morgon, middag och kväll. Maken lagade varierade middagar men jag föredrog att äta fiskpinnar. När jag väntade Oskar var pasta med ost ett stående inslag på lunchmenyn för min del. Bara pasta med ost!

Nu finns det inte mer fiskpinnar i vår frys och jag funderar på att låta det förbli så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar