måndag 8 oktober 2012

Redan...?

Det var min första tanke, när jag insåg att det är den här veckan årets nobelpristagare presenteras. Det känns som om jag ligger ett par steg efter hela tiden. Sådant som jag förr såg fram emot och längtade efter ramlar numera över mig som större eller mindre överraskningar, vissa trevligare än andra.

Nåväl, det här blir en rolig vecka. Mest spännande blir det på torsdag, då årets Nobelpris i litteratur tillkännages. Men även kemi- och fysikprisen är spännande. Och i år även priset i fysiologi och medicin, visade det sig.

2 kommentarer:

  1. på torsdag? idag såg jag i tidningen, att akademien ska tala om på måndag vilken dag beslutet ska tillkännages. var det kanske idag, denna måndag, dom talade om det?

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det brukar vara på torsdagen det tillkännages men de kanske har flyttat det. Men det visar ju bara ytterligare att jag inte hänger med...

      Radera