tisdag 30 april 2013

Jag tror minsann att det har börjat...

... det där jag har fasat över och inte alls sett fram emot. Gustav har sin första lösa tand!

Jag tycker att lösa tänder är rysligt otäcka. De vickar fram och tillbaka och till slut kan man nästan snurra på dem ett helt varv. Jag minns att jag själv tyckte om att visa upp mina lösa tänder för andra, visa hur mycket de kunde vicka. Jag har sett andra barn visa sina lösa tänder för mig, nu sedan jag blivit vuxen, och det fullkomligt vänder sig i magen.

Jag gissar att Gustav inte är olik andra barn och att han glatt (och lite stolt) kommer att vilja visa upp sina lösa tänder.

Ryyyyyyys!

2 kommentarer:

  1. och det märkte inte jag!

    SvaraRadera
  2. Skönt nog har Linn bara konstaterat att hon har en tand lös och sen har det inte varit mer med det förns den har lossnat... Jag har så svårt för det där med att pilla, titta, vrida & bända

    SvaraRadera