lördag 2 januari 2016

Jag gillar inte...

... alla strumpor som ska hängas upp på tork och paras ihop, när det är dags att tvätta varje vecka, speciellt om de är i femtioelva nyanser av svart. Nu kan jag sätta upp ytterligare en sak på listan över saker jag inte gillar. Snö är förresten en självskriven etta på den listan!

Spotlights! Jag gillar verkligen inte spotlights! Det är snyggt, så det är inte där problemet ligger. I min lägenhet finns det spotlights i hallen (11 stycken), i badrummet (2 stycken), i köket (6-7 stycken) samt i klädkammaren (2 stycken).

Det är ju ett heltidsjobb att se till att alla är hela och fungerar samtidigt!!! Och sedan ett pilleriarbete att byta ut dem. Och så ska man hitta rätt sort i affären (men, i ärlighetens namn, gällde detsamma för den gamla hederliga glödlampan).

För tillfället är fyra spotlights i hallen icke-fungerande och två i köket och jag känner bara bläääää, när jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar