onsdag 24 februari 2016

Bokrea och blodrött nagellack

Halva sportlovet har gått. Den andra halvan kommer jag att vara barnlös och den kommer att ägnas åt att vila och åt att plocka här hemma. Men idag startade bokrean och mamma och jag åkte ner en sväng på stan. För 20 år sedan var bokrean något jag inte missade. Dagens tur hade jag lika gärna kunnat vara utan.

Så fort vi kom in i bokhandeln kände jag panik. Panik över alla människor och panik över alla titlar. Det blir för mycket intryck. Jag klarar inte av att planlöst gå och titta i affärer, inte ens när det gäller böcker. Men jag hittad trots det en bok, en Dagbok för alla mina fans-bok till Gustav. Bara någon timme tidigare hade han berättat för mig att han inte vill ha någon sådan bok i födelsedagspresent om någon vecka, så jag lägger undan den till i jul.

I övrigt var det en bra shoppingrunda. Vi besökte Pigga Peggy, en skoaffär jag upptäckt på Facebook. Helt underbara skor! Och väskor. Helt i min stil. På Åhléns köpte jag två nagellack. Jag har varit på jakt efter ett blodrött (venblod) nagellack och idag träffade jag rätt. Det blev även lite nytt garn, som det ska stickas mössor av, samt pennor, som Gustav ska få i födelsedagspresent.

Det var mulet och ganska kallt idag. Plusgrader men vinden gjorde att det kändes betydligt kallare. När jag kom hem, tog det nästan fyra timmar innan jag kände mig varm igen. Fleecejacka, fleecefilt och raggsockor på fötterna - det hjälpte inte. Jag var övertygad om att jag var på väg att få feber men termometern säger nej.

1 kommentar:

  1. Det var en trevlig och, som vanligt, effektivt genomförd tur.

    SvaraRadera