måndag 22 februari 2016

Piggelin och discoboll

När Gustav blev sjuk, började jag fundera på vad man tycker om att äta när man har feber. Glass brukar funka i alla lägen, så det skulle jag köpa. Oskar, som älskar Piggelin, ville ha den glassen men jag köpte ett tvåliterspaket med vanilj- och chokladglass, som Oskar mumsade i sig en tallrik av direkt.

Ikväll, när Oskar och jag hade ätit middag, väckte jag Gustav som legat utslagen på soffan de senaste timmarna, för att fråga om han ville ha lite glass. Det ville han. Oskar fick också en skål med glass framför sig på bordet och han sade:

- Hemma hos vår pappa har vi Piggelin och en discoboll!

Där fick jag så att jag teg...

Det visade sig att Gustav inte orkade äta mer än ett par skedar glass. Det om något är ett tecken på att han inte mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar