lördag 27 februari 2016

Stickat i januari och februari 2016

Så här långt i år har det främst funnits vantar på stickorna.

Först ut var ett par Chevalier mittens. Jag är ju lite smått galen i dessa vantar och likaså i garnet, DROPs Lima. När jag såg att det garnet finns i mörkbrunt, ja då var jag bara tvungen att sticka ett par till mig själv. Jag har sedan tidigare ett par ljust rosa.

Mönster finns gratis på ravelry.com.
Till de här vantarna går det åt två nystan av Lima-garnet och jag har använt stickor 3,5 mm.
När jag ändå köpte det bruna garnet, passade jag på att köpa två nystan i grått också och dem blev det ett par mosstickade vantar, som heter Pearl. Den första vanten höll på att göra mig krullhårig, eftersom jag inte fick mosstickningen att funka runt tummen. Tankenvurpan jag gjorde resulterade i att den första vanten stickade jag fram till tummen tre gånger, innan jag sorterade tankarna och gjorde rätt.

Mönster finns på garnstudio.se (131-34)
Två nystan behövs samt stickor i storlek 3 mm och 3,5 mm.

Till sist blev det ett par pulsvärmare i en ny garnbekantskap, DROPs Baby Alpaca Silk.

Mönster till Ellie's gloves finns på garnstudio.se (141-3).
Ett nystan behövs och de är stickade på stickor 3 mm.

Nu stickar jag tröjor till barnen. Jag använder ett mönster till en Pippi-tröja men gör tröjorna enfärgade. Därefter blir det var sin mössa till mamma och mig. Och sedan ska jag sticka strumpor till pappa. En halsduk till en vän ska det också bli, så fort jag har hittat ett lämpligt garn. Och så vill jag sticka sjalar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar