måndag 22 februari 2016

Hemligheten med Melodifestivalen

Nu vet jag hur jag ska göra för att tycka att bidragen i Melodifestivalen är bra. Se hela spektaklet i repris.

I lördags tittade Gustav och jag på årets tredje deltävling. Vi var överens om att Swingfly hade det bästa bidraget men vi tyckte även om Boris René. Lisa Ajax och Oscar Zia, som sjöng de två bidrag som gick direkt till final, tyckte vi var sådär.

Sent igår kväll hände det sig att jag såg reprisen av deltävling tre. Plötsligt var i stort sett alla bidragen bra. Till och med Weight of the world med Smilo blev bra. Efter en andra genom lyssning är jag av uppfattningen att Ajax och Zia hör hemma i finalen men jag hade gärna sett även Swingfly och René där (och René har en chans till i Andra chansen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar