måndag 20 februari 2017

Björnar, Dolly Parton och the art of gift giving

Jörgen kom hem från Rom igår. Tidigare i veckan frågade jag honom, om han ville att jag skulle komma och möta honom. Den frågan fick svaret:

- Nu är vi där igen. Björnar, Dolly Parton... Har påven en lustig mössa?

Så jag åkte till Kastrup. Sin vana trogen gjorde Skånetrafiken det till ett äventyr. Inte så mycket under själva färden som innan. Natten till söndagen utfördes underhållsarbete, som medförde att all tågtrafik låg nere mellan Lund och Malmö. Arbetet försenades och tågen var inställda även under förmiddagen.

Jag lyckades efter en del letande, och en felläsning i tidtabellerna, hitta en alternativ resväg. När det väl var dags att ge sig av, var tågtrafiken igång som vanligt. När Skånetrafiken fungerar, så är det smidigt med tågen till andra sidan sundet.

Jag var på Kastrup i god tid och hann läsa både i min bok om algoritmer, The Master Algorithm, och ett halvt nummer av Forskning & Framsteg medan jag väntade på flyget från Rom och Jörgen. Resan hem till Skurup gick snabbt och utan trubbel.

Med sig hem från Rom hade Jörgen en alldeles fantastiskt fin anteckningsbok till mig. Den är inbunden i chokladbrunt läder med mina initialer i nedre, högra hörnet. Sidorna är linjerade. Det kommer att bli en alldeles utmärkt dagbok och jag får anstränga mig extra att skriva fint i den.

Som present till mig kan det inte bli mycket bättre. En överraskning som är så rätt. Jag tycker om att skriva för hand och jag vill ha linjerat papper. Jag tycker om vackra anteckningsböcker. Brunt och grönt är (ett par) av mina favoritfärger.

En påfyllning av god doft blev det också - Be Tempted (DKNY).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar