måndag 20 februari 2017

Första riktiga lovmorgonen...

... blev lika tidig som när jag ska gå till jobbet. Halv sex gick reveljen, eftersom Jörgen, till skillnad från mig, inte har sportlov den här veckan. (Han var förvisso ledig halva förra veckan och kom hem från Rom igår.)

Jörgen skjutsade mig till stationen, när han gav sig iväg till jobbet. Tio i sju satt jag på tåget hem, lite förvånad över att det inte var särskilt mycket folk på tåget. Det ändrar sig säkert, när vi passerar Malmö, tänkte jag, men det gjorde det inte. När jag gick av tåget i Lund, blev det dock tydligt att det var många som åkte med det. Knökfullt på perrongen och i rulltrappan, som inte fungerade.

Nu är jag hemma. Jag har plockat i hallen och i köket. Jag har ätit en andra frukost. Härnäst väntar en stund med stickningen i händerna innan jag fortsätter att plocka, plocka, plocka. Dammsugning står också på schemat.

Och i eftermiddag kommer barnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar