tisdag 21 februari 2017

Lovmorgon

Min inre klocka förstår inte riktigt det här med lov och ledighet. Jag vaknade tio i fem i morse. Kollade Facebook och sedan läste jag vidare i The Master Algorithm. Fast så mycket läsande blev det inte. Jag kände att jag behövde bläddra tillbaka, läsa vissa saker igen och göra lite anteckningar för att räta ut en del frågetecken.

Gilmore Girls på Kanal 5 fick mig ur sängen klockan sex. Som jag älskade att följa Lorelai och Rory och deras vänner och göranden i Stars Hollow. Det är inte lika magiskt (kanske ett lite för starkt ord) att titta på serien nu men jag fick i alla fall sticka i 45 minuter.

Nu är klockan strax åtta och jag är påklädd och har ätit frukost. Jag har även pratat med Jörgen medan han körde till jobbet.

Idag kommer barnen! Nu tror jag att jag vågar säga så med bestämdhet. Jag undrar vad de ska säga, när de får se att jag har möblerat om i vardagsrummet. Det ägnade jag någon timme åt igår och jag tror att det ska bli bra. Nu finns det förutsättningar för en större soffa än den tvåsits jag har i dagsläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar