onsdag 15 februari 2017

Ljuset återvänder

I förra veckan slog vintern klorna i oss. Till slut fick vi fem dygn på rad med en medeltemperatur under noll. Snö har vi också fått. Alldeles för mycket.

Den här veckan har hittills bjudit på ljuvligt väder. Solsken från en blå himmel. Takdropp. Snön smälter undan. Bilder på snödroppar och vintergäck dyker upp i mitt Facebook-flöde.

Men bäst av allt är ljusets återkomst. Det ljusnar, när jag kör till jobbet vid 7-tiden. Det är ljust, när jag kör hem och även en stund efter hemkomsten.

Det är magiskt, när dagarna blir märkbart längre. Lyckan är så stor att det känns som om jag är på väg att explodera. Varje år förundras jag över att längtan efter vårljuset är så enorm och att känslorna blir så starka, när det gör sitt återtåg.

Och nu är det äntligen här igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar