söndag 12 februari 2017

Melodifestivalen 2017

Om jag hade haft en bucket list, skulle kanske Gå på Melodifestivalen ha varit en punkt på denna lista. Jag har ingen bucket list men det gick bra att gå på Melodifestivalen ändå. Och roligt var det!

Det var inte bara första gången på Melodifestivalen för min del. Det var också första gången mina barn och Jörgens barn träffades.

Vi började vårt lilla äventyr på O'Learys på Malmö central. Mycket mat blev det. Den fick knappt plats på bordet. God var den. Oskar hade inte riktigt ro i kroppen att äta. Han ville prata med Jörgen och ännu hellre med Jörgens dotter, E.

När vi för några månader sedan bestämde oss för att gå på deltävlingen i Malmö, var Gustav orolig för att det skulle vara mycket folk och högt ljud. Det var mycket folk men inte påträngande mycket. Musiken var hög men Gustav, som annars brukar vara känslig för det, klarade det bra.

Jag tyckte det var jätteroligt att gå på Melodifestivalen. Det var roligt att se hur det är på plats, det jag annars bara ser på TV. Det var härligt att höra musiken, känna den i kroppen. Det var häftigt att se allt ljuset live, att se kamerorna fara runt ... och naturligtvis kul att se och höra artisterna.

Oskar tyckte att det blev långtråkigt strax efter att direktsändningen drog igång. Han var inte riktigt på topp igår, hostade mycket. När han vaknade i morse, hade han feber och den har hängt i hela dagen. Han har mest sovit, knappt ätit något.

Jag går gärna på Melodifestivalen igen! Det var en upplevelse, både rolig och häftig. Men pricken över i var att dela den upplevelsen med Jörgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar