tisdag 4 juli 2017

Presentdags

Gårdagen kan sammanfattas så här: jag gick och jag åkte tåg.

På morgonen lämnade jag barnen på fritids och därefter tog jag tåget till Emporia - helt frivilligt! Jag vet inte vad som stod högst på agenda. Presenten till mig själv eller presenterna till Jörgen (han fyller år på torsdag). I ärlighetens namn det förstnämnda. Jörgens presenter hade jag kunnat köpa på hemmaplan. Min egen present krävde ett besök i en butik, som mig veterligen i närområdet bara finns på Emporia.

Emporia är inte min favoritplats på Jorden. Det är lite för stort och jag har svårt att hitta. Givetvis irrade jag bort mig omgående. Åkte rulltrappa i onödan. Gick minst två varv på plan 2 utan att hitta butiken jag letade efter, trots flera stopp vid orienteringskartorna. Många steg blev det. Och jag hittade allt jag skulle. Som bonus fick jag äta lunch med Jörgen innan jag tog tåget hem igen.

Det blev inte mycket mer än hem och vända. Jag packade lite övernattningssaker i en ryggsäck, åt lite och sedan gav jag mig iväg igen. Till tåget. Samma sträcka som på förmiddagen men den här gången blev det inget stopp i Hyllie utan jag fortsatte till Skurup.

En titt i almanackan säger att det är sommar men det är svårt att tro att det är så. Igår var det blåsigt och regnigt (jo, solen tittade fram mellan skurarna) och det var K-A-L-L-T!!! När jag stod och väntade på tåget på eftermiddagen, frös jag och önskade att jag hade haft vantar. Jag tycker inte om, när sommaren är för varm, men det här är ju helt galet åt andra hållet.

Framåt kvällen slutade det faktiskt att regna och solen tittade fram. Jörgen, K och jag åkte ut till Häckeberga och gick vår vanliga runda där. På vägen hem såg vi totalt åtta kronhjortar!

Lite drygt 20 000 steg blev det igår, hälften av dem i högklackade skor. Det var onekligen skönt att få krypa ner i sängen i slutet av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar