lördag 1 juli 2017

Baka, sticka, läsa

Oskar väckte mig i morse. Han kom in till mig vid halvsextiden och kröp ner i sängen bredvid mig. De senaste två veckorna barnen har varit hos mig har de sovit i sina egna sängar. Jag hade tänkt gå ut och gå på morgonen men det var så mysigt att ha Oskar bredvid mig att jag valde att ligga kvar i sängen. Dessutom har jag haft ont i en benhinna i två dagar, så jag har varit lite tveksam till att belasta den mer. (Senare idag märkte jag att det onda är helt borta.)

Oskar försvann ur sängen så småningom och jag somnade faktiskt om. Klockan hann bli alldeles för mycket, innan jag gick upp.

Jörgen frågade mig vad jag hade för planer för dagen. Det fanns inga planer, bara ett stort måste. Jag MÅSTE städa! Hans förslag var:

Du kan ju alltid...
Gå ut och gå
Baka
Sticka
Läsa

Och det är vad jag har gjort idag. Jag har bakat, stickat och läst. Och det har varit helt underbart.

1 kommentar: