torsdag 24 mars 2011

Blod, svett och tårar.

Nej. JA! Nästan.



Mina köksgardiner är färdiga och hänger på plats. Någonstans i processen gick det fel och jag är inte nöjd. Men de duger!

Allting flöt på bra tills det var dags att sy upp panelerna i nederkanten. Plötsligt blev allting väldigt snett och jag blev nästan sjösjuk av att titta på gardinerna. Efter lite omflyttningar av panelerna har jag, med hjälp av maken, kommit fram till något som är acceptabelt.

Min egen, amatörmässiga analys av problemet är att något gick snett (ha ha!) alldeles i början, när jag klippte upp tyget. Det blev inte trådrakt. Och då höll jag ändå på att mäta och mäta för att det skulle bli bra. Så innan jag ger mig på att sy igen, så måste jag ta redan på hur jag ska bära mig åt för att tillskärningen av tyget ska bli så bra som möjligt.

Man lär så länge man lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar