onsdag 16 mars 2011

Stephen Booth - Lost river

Jag läser just nu Lost river av Stephen Booth.

Min första bekantskap med Booths karaktärer, poliserna Ben Cooper och Diane Fry, som är verksamma i Derbyshire, gjorde jag i januari 2004. De första böckerna läste jag på svenska men de senaste åren har jag läst om hela serien på engelska i kronologisk ordning. Nästan. När jag tittar på listan över böckerna om Cooper och Fry, inser jag att två av dem har jag inte läst. Det är Dying to sin och The kill call. Det blir ett uppdrag att söka efter dem vid ett framtida biblioteksbesök.

Det här är böckerna om Cooper och Fry:

Black dog
Dancing with the virgins
Blood to the tongue
Blind to the bones
One last breath
The dead place
Scared to live
Dying to sin
The kill call
Lost river

Den första boken kom ut på engelska år 2000 och den sista i listan kom ut 2010. I april 2011 kommer nästa bok och den heter The devil's edge.

Källa:
http://www.stephen-booth.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar