onsdag 15 augusti 2012

Vet du vad?

För ett par veckor sedan höll Gustav på att göra mig helt tokig genom att börja allt han sade med orden:

- Mamma, vet du vad...?

Jag sade till honom ett par gånger att han skulle sluta att säga så och det upphörde ganska snabbt. Bara ett par dagar senare, när jag skulle säga en sak till Gustav, avbröt han mig nästan omedelbart och sade:

- Mamma, du ska inte säga "Vet du vad..."!

Och han har fortsatt att påminna mig om det. Nu vet jag i alla fall varifrån han plockade upp den ovanan...

2 kommentarer:

  1. Haha, det kan vara lite jobbigt att bli påkommen *s*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att Gustav påpekade det där för mig, så märker jag själv att jag ofta säger just "Vet du vad...?" till honom. Nu håller jag på att radera det uttrycket ur min vokabulär.

      Radera