tisdag 18 september 2012

Huvudamputation!

Det vill jag ha. Kan jag få beställa det? I alla fall för ett litet tag. Just nu fungerar mitt huvud så knackigt att jag ändå inte har så stor nytta av det.

Jag vaknade med migränkänningar i morse. Det känns som om det sitter ett spjut inkört i vänster öga större delen av tiden. Ibland lättar spjutkänslan och då känns det i stället som om ögat ligger i en skål med is. Och så mår jag illa! Jättemysigt! Verkligen!

Jag dras fortfarande med lock för öronen. Mest för vänster öra. Det är tredje omgången sedan i början av augusti som jag har det så. Det kommer på natten och i bästa fall släpper det under dagen. Igår kändes det som om jag levde i en plåtburk. Många ljud försvinner helt. Andra hör jag bara mycket sämre. Jättemysigt! Verkligen!

Maken lämnade barnen på förskolan i morse och kom hem och sade att de inte har något schema. Hur har jag kunnat missa det? Sånt brukar jag ha stenkoll på.

Så, någon slags reparation är ju helt klart nödvändig. Så här vill jag inte ha det. Jag har pratat med Vårdcentralen idag och har fått ett recept på en nässpray utskrivet. Den ska förhoppningsvis ta hand om öronproblemen. Nu sitter jag och väntar på att klockan ska snigla sig fram till Apotekets öppningstid. När nässprayen har hämtats ska jag lägga mig och sova. Det hoppas jag ska göra att jag mår bättre och att jag slipper ta till amputation av mitt huvud. Det är lite väl drastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar