torsdag 27 september 2012

Kostnadsfritt eftermiddagsnöje


Igår hämtade jag barnen på förskolan strax innan klockan två på eftermiddagen. När vi vek in på vår gata, sken Oskar upp. Det stod en grävskopa alldeles utanför vårt hus. Han ville inte gå in utan gick bort till hörnet av trädgården och stod där länge, länge och tittade och kommenterade det han såg.


Efter ett tag tyckte jag att det blev jobbigt att stå, så jag gick och hämtade en stol att sitta på. Och Oskar gjorde mig gärna sällskap.

Vad är det då grävskopan håller på med? Jo, vi ska äntligen få gatorna fixade i vårt bostadsområde. Det ska göras någon sorts trottoarer och jag utgår ifrån att det även kommer att asfalteras om.


I morse var lyckan total, när grävskopan var på plats igen strax före klockan sju. Det var fortfarande inte helt ljust, så grävskopan såg mer eller mindre ut som en julgran med sina strålkastare och blinkande ljus. Oskar tog plats vid altandörren i köket och där stannade han länge, länge och tittade och kommenterade det han såg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar