söndag 9 september 2012

Om tio år


Fråga nr 16 i inlägget 59 frågor löd "Vad tror du att du gör om tio år?" Jag kände att det är en fråga som är helt omöjlig att svara på. Är det något jag har lärt mig av livet är att de mest oväntade saker händer, när åren passerar förbi, även i ett så lugnt liv som mitt.

Bilden ovan, hade jag för tio år sedan trott att det var min framtid? Jag försöker tänka tillbaka och jag är inte säker. För tio år sedan var Mats och jag nygifta men vi hade inte börjat prata om barn. Men visst hade en svag längtan efter barn börjat göra sig hörd, som små viskningar, inom mig.

Om tio år kommer jag att vara mamma åt två tonåringar (nåja, Oskar kommer att ha några månader kvar till 13-årsdagen). Hur galet är inte det?

2 kommentarer:

  1. Tio år... låter så långt bort men *poff* så är vi där. Tänker jag tillbaka tio år så, ja då hade jag ganska precis träffat Paul och kunde nog inte ens i min vildaste fantasi ana vilken vändning livet skulle ta :-)

    SvaraRadera
  2. Tiden går rysligt fort och det är (nästan) omöjligt att förutspå vad som kommer att hända.

    SvaraRadera