lördag 7 september 2013

En ny sjal på gång

Idag fick jag några timmar för mig själv och unnade mig själv lyxen att sitta och sticka. Jag började om på min Fellowship-sjal med lite tunnare stickor den här gången. Ännu så länge bara flyter den fram på stickorna. Det går förvånansvärt fort. Delarna The One Ring, Boromir, Legolas, Gimli och Gandalf är avklarade och härnäst kommer Aragorn. Det är en mycket rolig sjal att sticka och jag kan knappt vänta tills den är färdig.

Jag besökte min lokala LYS idag i jakt på Drops Fabel-garn men jag kammade noll. Jag måste alltså ta mig in till Lund någon dag om jag inte ska beställa via Internet.

Just nu funderar jag på om jag ska gå och lägga mig. På SVT1 visas Intresseklubben och det är en synnerligen blek kopia av förlagan, Qi. Nästan plågsamt att titta på.

1 kommentar:

  1. synnerligen blek, nästan plågsam, håller helt med. AL gör inte saken bättre

    SvaraRadera