söndag 22 september 2013

- Jag hör ljudet

Gustav ligger på soffan, där han har varit sedan lunchtid i fredags. Nu har han piggnat till. Under eftermiddagen har han ätit två skivor rostat bröd med smör och popcorn och till detta har han druckit två glas saft.

Det börjar bli dags att starta gå-och-lägga-sig-rutinen och Gustav sade alldeles nyss till mig:

- Mamma, du måste hålla mig i handen. Jag är lite yr i huvudet.

Oskar skyndade sig fram till Gustav och lade sitt öra mot Gustavs hjässa.

- Jag hör ljudet. Gustav, jag hör ljudet.

Jag har inte en aning om vad han menar och jag undrar verkligen hur han uppfattade det Gustav sade om att vara yr i huvudet.

Gustav lade armen om Oskar och sade:

- Jag gillar dig. Jag älskar dig, Oskar.

Oskars svar blev:

- Jag gillar dig också.

2 kommentarer: