fredag 6 september 2013

Gapskratt vid middagsbordet

Obeskrivligt trött. Det är en bra sammanfattning av hur jag känner mig på fredagseftermiddagar. Då är det skönt att komma hem. Blå himmel och solsken. Underbart. Barnen var ute och flög drake med några kompisar. Det var egengjorda drakar - ett A4-papper fäst i ett plastband - och det var tydligen jätteroligt.

Medan middagen skötte sig själv, ritade barnen och jag. Oskar ville att jag skulle rita R2D2. Hmmm, hur ser "han" ut? Barnen beskrev och jag ritade och det färdiga resultatet fick godkänt av Oskar.

När vi satte oss för att äta middag, öppnades en ny flaska mineralvatten ... och vattnet stod som en fontän ur flaskan. Det var vatten överallt! Gustav såg helt förskräckt ut i en sekund eller två och sedan började vi alla att gapskratta.

Barnen tittar på Vilse i pannkakan och Kalles klätterträd och senare, om vi lyckas hålla oss vakna, blir det Doobidoo.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska vara nöjd att du kan rita så det ser ut som om det säger "svosch"! :)

    SvaraRadera
  2. låter som en omväxlande fredag i de små detaljerna. här på Öland är det tyst, lite skymning och mycket mycket skönt

    SvaraRadera